Hírek
2025. ápr. 9.
NLM
Zöld böjt
Turizmus marketing órán is "böjtöltünk".

A Baranya Vármegyei SzC Zsolnay Vilmos Technikum és Szakképző Iskola 12T turisztikás osztályával turizmusmarketing tantárgy keretében végeztünk projektmunkát a böjt (márc. 5. - Húsvét) idejére.
Az alapgondolat az volt, hogy olyan témát, projektet választunk, mely az 5T alapelvei közül nem csak azok egyikéhez, hanem mindegyikéhez kapcsolódik. A projektünk egyik eleme, részfeladata éppen az volt, hogy megfogalmazzuk, hogy az általunk választott fő téma miképpen kapcsolódik az zöld böjt valamennyi alapelvéhez.
A fő témának pedig a „HAZAI TEREPEN” üzenetén keresztül a belföldi turizmus, vagy még inkább: szűkebb környezetünk turisztikai lehetőségeinek népszerűsítését jelöltük ki. Ehhez pedig Pécs és Baranya kincseire épülő, a helyi lakosságnak is izgalmas, új élményajánlatot nyújtó turisztikai termékötletek, programtervek készítését, azok plakátterveinek, logóinak megtervezését, kreatív szlogen ötletek megfogalmazását kapcsoltuk.
A diákok megfogalmazták azt is, miként látják e fő projektnek az 5T különböző elveihez való kapcsolódását.
A tervezett projekt céljai
· Kialakítani a fiatalokban, diákjainkban a tudatos, kritikus fogyasztói magatartást a turisztikai vásárlásokhoz, programtervezésekhez kapcsolódóan is.
· Élményszerűen, a diákok ötletein keresztül kapcsolódni a termékfejlesztés, az ökoturizmus fejlesztés témaköreihez.
· Megismertetni a diákokkal az elmúlt évek sikeres, népszerű, a belföldi turizmust népszerűsítő imázsfilmeket, hogy azokból merítsenek ötletet a projekt kidolgozásához, mind tartalmi, mind formai vonatkozásokban.
· Ismerjék fel a tömegturizmus különböző veszélyeit, gondolják végig, mennyi csodát rejt Magyarország, sőt legszűkebb környezetünk is rengeteg élmény forrása, ami felfedezésre vár.
· Lehetőséget teremteni arra, hogy a diákok megmutassák kiemelkedő képességeiket a kreatív alkotás, önkifejezés és kulturális tudatosság kompetenciaterületen is: a tanuló kreativitásának kibontakoztatására, a művészi önkifejezés megélésére is.
Munkamódszer és projektelemek
Közösen és csoportokban is dolgoztunk az osztályban azt követően, hogy röviden bemutatásra került a zöld böjt program felhívása.
Első projektelem
Inspirációként közösen megnéztünk és elemeztünk két Magyarországról készült imázsfilmet, kampányfilmet.
Második projektelem
Már csoportmunkában a belföldi turizmus, azon belül is különösen a szelíd és ökoturizmus és az 5T modell elveinek kapcsolódásait fogalmazza meg.
Harmadik projektelem
Szintén csoportmunkában, helyi attrakcióra épülő kirándulós turisztikai program kigondolása plakát-tervel, logóval, szlogennel:
A) Kék túra a zöldben
B) Baranyai örökségek nyomában – vármegyei örökség körút
Negyedik projektelem
Csoportmunkában szlogenötletek kitalálása, amely a belföldi turizmus, környezetünk turisztikai kínálatának népszerűsítéséhez kapcsolódhat, illetve az közelünkben található értékek felfedezésére hív. (Így született a fő témacím is: a „HAZAI TEREPEN”)
Ötödik projektelem
Közösen elkészítettünk egy kérdőívet is, amivel a hazai felnőtt lakosság belföldi utazási szokásait térképezhetjük fel.
KAPCSOLÓDÓ HÍREK

Wunderbar Fesztivál
Miért érdemes németül tanulni? Angolul már mindneki beszél, de a némettel a turizmus-vendéglátásban és a gazdaságban sikeres lehetsz!
2025. ápr. 3.
NLM

Aranykalászos gazda képzés indul
Aranykalászos gazda (4 0811 1704) képzés indul 2025.05.16-án.
2025. ápr. 2.
admin